 До уваги учасників освітнього процесу! Рекомендуємо: - організувати освітній процес, створивши для всіх бажаючих учнів усіх класів та паралелей умови для очної форми навчання з метою їх соціалізації. З цієї метою використати відповідні управлінські інструменти та прийняти дієві рішення щодо організації освітнього процесу: внесення змін до режиму роботи закладу/розкладу уроків, чергування класів/паралелей щоденне/щотижневе під час проведення уроків в очному та дистанційному форматах; використання укриттів, що знаходяться поруч із закладом тощо; - зі збільшенням світлового дня перенести початок уроків на більш вранішній час (відповідно до пункту 1 розділу V Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205).
Нагадуємо, що у період з 16 до 22 грудня 2022 року Інститутом післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка (далі – Інститут) за ініціативи Департаменту освіти і науки проведено моніторингове дослідження знань учнів 8-х та 10-х класів з п’яти предметів: української мови, математики, історії, фізики та хімії. За підсумками, у цей непростий період, учасником моніторингу зміг стати кожний другий учень зазначених класів.
Моніторинг проведено у формі онлайн тестування. Метою моніторингу було не оцінювання знань учнів, а виявлення можливих знаннєвих розривів, що виникли під час вивчення основних базових тем в умовах воєнного часу, надання педагогам методичних рекомендацій для їх подолання, у подальшому організація комплексу компенсаторних заходів та, у разі необхідності, коригування освітніх програм.
Інформуємо, що враховуючи реалії воєнного стану (відсутність світла, інтернету, оголошення повітряної тривоги, мінування закладу тощо) учням була надана можливість доступу до завдань протягом доби.
Результати моніторингу, узагальнені Інститутом, індивідуальні електронні «ключі» доступу» до них, надіслані до управлінь освіти районних в місті Києві державних адміністрацій та для кожного закладу окремо.
Загальні висновки та пропозиції Інституту додаються.
За результатами моніторингових досліджень пропонуємо:
- управлінням освіти районних в місті Києві державних адміністрацій проаналізувати кількісні показники участі школярів у моніторингу та відпрацювати шляхи подолання «освітніх розривів»;
- керівникам закладів освіти розглянути результати моніторингу на засіданнях педагогічних рад, методичних об’єднаннях вчителів-предметників, спланувати комплекс компенсаторних/корекційних рішень;
- Інституту післядипломної освіти для методичної підтримки педагогів організувати проведення тренінгів, майстер-класів, вебінарів, семінарів тощо;
- Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Києва обговорити результати моніторингу у професійних освітянських галузевих спільнотах та запропонувати вчителям дієві інструменти організації освітнього процесу, стабілізації психоемоційного стану учасників освітнього процесу в умовах війни.
Дякуємо колективам закладів освіти, які під час подовжених зимових канікул вже організували та провели для учнів коригуючі та компенсаторні заняття з різних предметів.
Шановні освітяни, пам’ятаймо, як зазначив очільник Представництва ЮНІСЕФ в Україні Мурат Шахін, «Освіта дає дітям набагато більше, ніж просто знання. Це своєрідний «рятувальний круг». Школи дають дітям відчуття нормальності та надію. Що швидше діти зможуть повернутися до шкільного середовища, до звичного розпорядку дня, що швидше зможуть навчатися та спілкуватися з однокласниками та вчителями, то швидше вони відновляться, особливо найбільш вразливі. Освіта також може стати відправною точкою для надання інших критично важливих послуг, зокрема психосоціальної підтримки».
Разом працюємо заради Перемоги, тримаємо освітній стрій 24/7!
Додаток на 5 арк. - у прикріпленому документі
З повагою
Директор Департаменту Олена ФІДАНЯН |